Monday, February 23, 2015

අපි අව්කන සහ රැස් වෙහෙර වැන්දෙමු 11 කොටස



නාමල් උයන සංචාරයෙන් පසු අපි ගියේ සුප්‍රසිද්ධ අව්කන බුදු පිළිම වහන්සේ වඳින්න.මිට කලින් දෙතං වතාවක්ම අව්කන පිළිම වහන්සේගේ චමත්කාර ජනක බව දුටුවත් මෙවර අපි දුටුවේ පිළිම වහන්සේ ඇලුමිනියම් බට ගොඩකින් වට කර ඇති බවයි.එහෙම කරලා තියෙන්නේ පිළිම වහන්සේට ආවරණයක් සැදීමේ කටයුතු අරඹා ඇති නිසයි.විශාල කණු 4ක් දැනටමත් ගොඩනගල ඒ කනු ටික පාඩම කරගෙන තමා නව ආවරණය තැනෙන්නෙ.ඊට පස්සේ වටේට තියෙන බට ටික ගලවලා දමන බවයි අප දැන  ගත්තෙ. එක යාලුවෙක් කිව්වා කොම්පියුටරයෙන් මේ බට ටික අයින් කරලා පිළිම වහන්සේ විතරක් පෙන්නන්න පුළුවන්. ඒක කරන්න නම්  මගේ කොම්පුටරයේ photo shop තියෙන්න ඕනෑ. මම දන්න photo  shop? මේකත් සින්හලෙන් කොටා ගන්නෙ කොයි තරම් නම් අමාරුවෙන්ද කියල දන්නෙ මම විතරයි.   





















මේ අව්කන වන්දනා කරලා ආපසු එන අපේ මිතුරන්ගෙන් කොටසක් 








අපි දිවා ආහාරය ගත්තේ කළා වැවේ වැව් බැම්මේ ඉඳන්.


















දිවා ආහාරයට පෙර බස්රියේ එනගමන්ම සංගිතයකුත් තිබුනා.සින්දු වතුර ටිකක් එහෙමත් පාවිච්චි නොවූනාම නොවේ. 




ලස්සන වැවේ ෆොටෝ එකක් තමයි මේ තියෙන්නෙ.








දිවා ආහාර විවේකයෙන් පසු අපි ගියේ රැස් වෙහෙර වඳින්න.මේ පිළිම වහන්සේ අව්කන පිළිම වහන්සේ තරම් කලාත්මක නොවන බව අපිට අසන්නට ලැබුනා. අව්කන පිළිම වහන්සේ සහ රැස් වෙහෙර පිළිම වහන්සේ අතර සම්බන්ධයක් තියෙන ජනකතා දෙකක් තියෙනවා.එක කතාවකින් කියවෙන්නෙ පළමුව රැස් වෙහෙර නිර්මාණය කල බවත් එය නිර්මාණය කර සිටිමින් සිටින විට එම පාෂාණය ගුනාත්මක බවින් අඩු නිසා එම පිලිමා නෙලීම නවතා හොඳ පාෂාණයක් තිබුන අව්කන පිළිම වහන්සේ නෙළු බවයි. 


දෙවෙනි කතාවෙන් කියවෙන්නෙ පිලිම දෙනම  නෙලීම ගැන ගුරුන්නාන්සේ සහ ගෝලයා අතර තරඟයක් තිබුන බවත් ගුරුන්නාන්සේ රැස් වෙහෙර පිළිමය නෙළු අතර ගෝලයා අව්කන පිළිමය නෙළු බවයි. ගෝලයාගේ නිර්මාණය තම නිර්මානයට වටා හොඳින් නිමවන බව දුටු ගුරුන්නාන්සේ බාගෙට නිම වෙමින් තිබුන තම පිළිමයේ ඉතුරු කොටස නිර්මාණය නොකරම සියදිවි නසා ගත් බවය.මේ කතා දෙකෙන් කෝක හරිද කියා නම් අප දන්නේ නැත.    රැස් වෙහෙර තියෙන්නෙ කුරුනෑගල දිස්ත්‍රික්කයට මායිම් වෙන්නයි. එබැවින් අව්කන සිට තව කිලෝ මීටර 16කට වැඩි දුරක් කුරුණෑගල පැත්තට ගොස් රැස් වෙහෙර වන්දනා කරන්න අපි පැකිලුනේ නැහැ. සාපේක්ෂව බලන කොට අව්කන ප්‍රදෙශාට වඩා රැස් වෙහෙර දුප්ප්පත් පලාතක්.බාගයක් දුර යන කොට බොරළු පාරෙනුත් යන්න සිදුඋනා. 


 මේ වෙහෙර ගල් ගුහා සංකීර්ණයකින් යුත් එකක්. වළගම්බා රජ්ජුරුවෝ සැඟවිලා සිටපු තැනක් කියලයි අපි ඇහැව්වේ. මේ රැස් වෙහෙරට යන අපේ කට්ටිය













දඹුල්ලේ ගුහා සිහිපත් කරමින් නුවර යුගයේ සිතුවම් කලාව ඔපවට් කරන පිළිම වහන්සේලා වැඩ සිටින ගුහා දෙකක් මෙ වෙහෙරේ තියෙනවා.















මාමා තමයි අපිට විහාරය ගැන විස්තර කියල දුන්නෙ.








මෙතන තියෙන ඇඳ රාජසිංහ රජුගේ සමයේ නිර්මානය කල එකක් 







මේ පැත්තක තියෙන කුඩා ගුහාවක ඇති දේවාලයක් 






මේ විහාරය  ඉදිරියෙන් ඇති ගල්කුල 



















විහාරයට එළියෙන් තියෙන දේව රුප සහ ඒ සමග ඇති ලියවැල් පෙළ.







රැස් වෙහෙර පිළිම වහන්සේ 




















වන්දනාවෙන් පසු විඩා නිවන යාලුවෝ 

















රැස් වෙහෙරේ සිටින චෛත්‍ය  රාජයා. කාලය හරස්වුනු නිසා වෙහෙර ලඟට නම් ගියේ නැහැ.




Sunday, February 22, 2015

අපි නාමල් උයන නැරඹීමු . 1. කොටස



කලින් පැවති කොමිටි මිටිමේදී තීරණය කර ගත් පරිදි විදුදය කඳුරට මිතුරන් විසින් 2015 පෙබරවාරි මස 17 වැනි දින එක් දින සංචාරයක් පැවැත්වුවා.මෙවර අප මිතුරන් කැකිරාවේ  නාමල් උයන නැරඹීම, අව්කන බුදු  පිළිම වන්දනාව සහ රැස් වෙහෙර වන්දනාව සංචාරයට  එකතු උනා.දිවා ආහාරය ගත්තේ කළාවැව වැව් බැම්ම මත දියි  

 සංචාරයේ විස්තර චායරුප මගින් විස්තර කරන එක වඩාත් ලේසියි. 

මේ උදැසන ආහාරය ගන්නා මිතුරන් රැසක්.අපි උදේ ආහාරය අප විසින්ම රැගෙන ආ යුතුය එකඟතාව උඩ එම ආහාර ගෙනාවත් එය වඩාත් උචිත ආකාරයෙන් ගැනීමට අවශ්‍ය පරිසරය සකසා දුන්නේ අපේ කඳුරට විදුදය මිතුරන් අතරින් දෙවනියට වැඩිම වයසැති අත්තනායක අයියා. එතුමා වරක් අධ්‍යාපන උප ඇමතිවරයෙක් වශයෙන්ද කටයුතු කළා.අත්තනායක අයියාගේ හදිසි මැදිහත්වීම උඩ  එතුමාගේ පුතාගේ නිල නිවසේදී  අපේ උදෑසන ආහාරය ගැනීමට  හැකි වුනා.එහෙදි ලැබුණු ඉඟුරු දාපු තේ එකේ  රසවත් බව  තවම මතකයි. පහල ෆොටෝ වලින් කියවෙන්නේ අප එම නිල නිවසේදී  උදැසන ආහාරය ගනිමින්  ගත කල සුන්දර හෝරාවයි.   




























මෙතන ඉඳලා තියෙන්නේ අපේ නාමල් උයන සංචාරයේ චායාරුපයි.












නාමල් උයනේ පුංචි දිය දහරක්ද තියෙනවා 






මෙතන ඉන්නෙ නීතිඥ ඉලන්ගේ සොයුරා සහ ලේකම් මල්ලිකා.ඉලන්ගෙගේ ගම කැකිරාව නිසා මේ සංචාරය එයාට වැදගත් එකක් උනේ නැති උනත් එයා අපි වෙනුවෙන් අවශ්‍යය පහසුකම් සලසා දෙමින්  එදින දවසම අප සමගම ගතකලා.

































ගමන ටිකක් අමාරු නිසා බොහෝ මිතුරන් නාමල් උයන කෙරවලටම ගියේ නැති උනත් ටික දෙනෙක් කන්දේ උඩටම නැග්ගා.පහල ෆොටෝ එකේ තියෙන්නේ නාමල් උයන කඳු මුදුන උඩ  තිබෙන විහාර කුටියේ වැඩ සිටින පිළිම වහන්සේ. 





මේ කඳු මුදුනට ගියාම ඈතින් පෙනන මනරම් දර්ශනයේ කොටසක් ඈතින් පෙනෙන්නේ නම් වැවක්.හැබැයි  ඒකෙ නම නම් දන්නෙ නැහැ.





මේ ලෝ පතල තිරුවානා නිධිය 















මේ නාමල් උයනේ තිබුන පුස් වැලක් 





ගමනේ යෙදෙන සගයෝ 
















ගමනේ ඉතුරු කොටස තව post එකකින් ලියන්නම්.